Logitech G29 Driving Force (941-000112) Volan

Najpopulsrniji model volana za igranje igrica u 2022 godini

| 23. novembar 2022, 15:27 |Izvor: ZD NET

Logitech G29 pregled trkačkog volana: Savršen starter set za trkače sa asfalta

 

Logitech G29 volan i set pedala je jedan od najjeftinijih dostupnih za sim-trke, ali iskustvo je bogato.

8.5/10

Logitech G29

Prednosti

Povratne informacije su glatke na asfaltu

Odličan točak za neobavezne sim-trkače

Pedale su uključene u točak

Mane

Može biti veoma glasno

Nije najbolji točak za prljave trke

Ako ste neobavezni sim-trkač (ili samo želite da nabavite volan i zavežljaj pedala kako biste pokrenuli svoju sim-trkačku karijeru), ovaj volan je 100% za vas.

Logitech G29, koji je kompatibilan sa Playstationom i PC-jem, najpopularniji je trkački volan kompanije. Za Xbox ljubitelje, tu je Logitech G920 koji je sličan funkcijama i veličini, ali nešto stariji. U poređenju sa tipičnim trkačkim volanima koji cene naviše od 600 dolara, G29 je mnogo pristupačniji po ceni od 299 dolara.

Za manju ulaznu taksu u svet sim-trka, koliko zaista dobijate od G29? Možda, još važnije, koliko gubite? Vozio sam sa Logitech G29 od početka pandemije, upravljajući kroz popularne naslove kao što su iRacing i F1 2021. Da vidimo kako je prošlo.

Specifikacije

Logitech G29

Dimenzije volana 270 x 260 x 278 mm

Težina volana 2,25 kg (4,96 kg)

Dimenzije pedale 167 x 428.5 x 311 mm

Težina pedale 3,1 kg (6,83 kg)

Kompatibilnosti

Playstation 3, Playstation 4, Playstation 5 i PC (Windows 7 pa na gore)

Rotacija točkova - 900°

Dugmad na volanu - 20 i jedna uvrnuta kvaka

Dizajn

Kada pogledate tipičan volan u kokpitu trkačkog automobila, izgleda baš kao kontrolor video igara. Da, dugmad mogu da izgledaju kao preklopnik, ali svaki preklopnik u boji ima određenu namenu. To se ne razlikuje od sim-trkanja.

Logitech G29 ima ukupno 20 dugmadi na volanu, uključujući i menjače vesla na zadnjoj. Pored toga, na donjem desnom uglu točka nalazi se kvaka, koju možete okrenuti da biste napravili dodatna podešavanja -- za svaki slučaj ako ostalih 20 dugmadi nisu bili dovoljni.

Uz kontrole točkova, mala površina na vrhu volana sadrži 10 svetala koja pokazuju koliko je RPM visok u automobilu. Ova svetla olakšavaju početnicima da znaju koliko brzo voze i kada treba da se smenjuju.

Točak i pedale su teški 4,96  kg, odnosno 6,83 kg. Pedale sadrže četkanu kontrolu gasa od nerđajućeg čelika, kočnicu i kvačilo, što korisnicima pruža veoma čvrst osećaj kada gaze bilo koji od njih trojice. Stabilizacija pedala je Logitechov patentirani sistem za prianjanje tepiha. Mali plastični šiljci koji se nalaze na bazi platforme daju joj veću otpornost na kretanje.

Za kraj, sam točak je prekriven ručno ušivenom kožom i četkanim nerđajućim čelikom. Njen neravni izgled izgleda spremno da udari u virtuelnu trkačku stazu.

Pedale

Pomoću Logitech G29 dobijate set pedala uključujući i kvačilo. Sa većinom budžetskih točkova, pedale ne sadrže kvačilo -- samo gas i kočnicu pričvršćenu za bazu.

Bio sam izuzetno impresioniran pedalama što sam se više trkao. Pedala kočnice je nelinearna pedala, što znači da što jače gazite kočnicu, sve je teže pritisnuti je. Ovaj realizam pomaže u velikim trkama sa zonama teških kočnica.

 

 

Sva tri rama za pedale i ruke su napravljeni od hladno valjanog čelika, dok su lica pedale napravljena od četkanog nerđajućeg čelika. Sa donje strane pedala, sistem za prianjanje tepiha koji sam ranije pomenuo bio je neverovatno koristan -- posebno sa nelinearnom kočnicom koju je teško gurnuti.

Podloga takođe ima teksturirano prianjanje na petu kako vam stopala ne bi skliznula. Funkcija zvuči obećavajuće na papiru ali, u praksi, bila je prilično neefikasna u držanju moje noge na pedalama.

Sve u svemu, ove pedale se uopšte ne osećaju krhko. Sa čeličnim rukama za pedale, nikada nisam morao da brinem da li ću previše pritiskati pedalu. Kada bi Logitech ponudio samo pedale za prodaju, preporučio bih ih gejmerima koji traže odličan kvalitet po pristupačnoj ceni.

Performanse

Bilo da se takmičim u "Monday Night Racing" ili se zabavljam na zvaničnim onlajn trkama, još uvek nisam našao veliku manu u Logitech G29 volanu. Sa povratnim informacijama dvostruke motorne sile (vidi dole) u točku, možete osetiti svaku čvorugu, umakanje, pa čak i druge automobile - saznao sam na teži način.

 

 

U okviru iRacing platforme nalaze se četiri glavna oblika trkanja: asfaltni oval, asfaltni put, prljavština ovalna i zemljani put. Sa svakim oblikom motosporta dolazi drugačiji osećaj i povratna informacija na volanu. Evo kako je nastupio Logitech G29.

Oval asfalta: 9/10

Ovalne numere su mesto gde provodim većinu vremena dok se trkam onlajn. Svaka numera ima različite karakteristike, zbog kojih točak reaguje na različite načine na svakom mestu.

Asfaltne ovalne trke se obično slože oko toga koliko brzo možete da idete, a da zadnji deo automobila ne iskorači ispod vas (poznat i kao akvarijum). Kad smo kod toga, hteo sam da isprobam točak na jednoj od najstarijih površina u NASCAR-u: virtuelnom Ričmond Racewayu. Ova numera ima dosta karaktera, sa velikom čvorugom u prvoj krivini i klizavom, ali neravnom, trkačkom podlogom.

Posle nekoliko krugova, bilo je evidentno da je nalet okretača učinio auto lakšim kada se rukovanje G29 osećalo isto. Iako je to otežalo kontrolu automobila, na kraju je dodatno unelo realizam vožnje po asfaltu.

Snimak ekrana iz trkačke video igre belog automobila sa logotipom ZDNet

Međutim, kada se borite sa klizavim uslovima na stazi, primetno je da nedostaje nizak, linearni točak otpora. U nekim slučajevima, moj stisak za dršku nije bio tako realan kao što sam se nadao.

U svakoj takmičarskoj trci, kontakt je verovatno-- posebno ako se trkaš protiv mene. Mislim da ovaj točak odlično rekreira osećaj udaranja u drugi auto (ili čak zid). Postoji dodatan otpor kada ima nečega sa obe strane auta.

Za ovalne trkače koji počinju, preporučujem ovaj točak. Ima sve što vam je potrebno, uključujući sve kontrole za podešavanja kada ste na sedištu virtuelnog vozača.

Asfaltni put: 8.5/10

Kada se uzme u obzir većina ljubitelja motosporta širom sveta, trkanje na putevima je najpopularnije kod serija kao što su Formula 1, IMSA i IndyCar. Prilikom testiranja točka, morao sam da se oprobam u skretanju levo i desno na putne kurseve.

Najveći faktor u trkama na drumskim kursevima je kako se auto oseća kada ide preko ivičnjaka. Stavio sam ivičnjake na test u virtuelnom Daytona International Speedway, domu čuvenog Rolexa 24.

Jedno zapažanje koje sam izneo prilikom udaranja u ivičnjake bio je zvuk koji je točak napravio: može biti malo glasan čak i sa slušalicama na ušima. Zvuk se generiše kada motor unutra ubrzano generiše povratne informacije.

U smislu kako se točak osećao prilikom udaranja u ivičnjake, delovao je realno. Većina ivičnjaka na stazama širom sveta je rebrasta, što znači da imaju blage neravnine koje ćete osetiti kada vozite preko njih. Doživeo sam taj osećaj prilikom testiranja, i to čini trke još imerzivnijim i prijatnijim.

 

 

Dok su tragovi na iRacing servisu laserski skenirani, mislio sam da testiram kakav je osećaj kada siđeš sa staze u travu. Mogućnost navigacije kroz teren je važna kada pokušavate ponovo da uđete na stazu, a točak pruža odgovarajuće povratne informacije prilikom udaranja u neravnine i vožnje po brdima. Bio sam prilično impresioniran koliko se realistična povratna informacija o sili osećala tokom ove izletišta van staze.

Poslednje što sam želeo da testiram je kako se volan oseća kada auto prelazi sa jedne površine na drugu. Kao i ivičnjaci, osećaj je bio veoma realističan ali je takođe pravio glasnu buku kada sam na određeni način udario u površinu.

Prljavština ovalna: 6.5/10

Ne postoji vrsta pruge koja zahteva dobar volan više od prljavih ovala. Staza se menja tokom cele trke, i moraš da budeš u stanju da je pratiš. Hteo sam da probam da trkam prljavim uličnim deonicama na jednoj od najgrubljih staza, da osetim kako volan može da se nosi sa neravninama i kolotečinama virtuelnog Limaland Motorsports Parka.

Najzabavnije mi je na sim dok se trkam prljavštinom. Jedina stvar koja bi mogla da učini prljavo trkanje prijatnijim je bolji volan. Sećaš se zvuka koji sam pomenuo kada sam udario u ivičnjake ranije? Ponovilo se i bilo je još glasnije.

 

 

Zbog prirode zemljane staze, auto udara u mnoštvo neravnina na svakom krugu, i nikada nisu iste. Pre nego što sam uspeo da se popnem na hipodrom, auto je naleteo na neravnine na pit roudu i zvuk se vratio. Brze promene motora u točku verovatno izazivaju gužvu. Priznajem, točak pruža odlične povratne informacije. Ali ako neko spava u sobi pored vas, buka je dovoljno glasna da ga uznemiri.

Kada sam uspeo da počnem da okrećem krugove, točak se osećao izuzetno, ali sam još uvek mogao da kažem da ima mnogo prostora za napredak.

Kao što čuveni Pixar film, Cars, kaže, "Skreni desno da ideš levo." To je istina kada je reč o prljavim trkama. Prilikom okretanja točka udesno na sredini ugla, osećaj je kao da točak klizi. Povratna informacija sile skače zbog neravnina na stazi, što je čini neverovatno izazovnom za vožnju, pogotovo što je Limaland jedna od najravnijih numera koje iRacing nudi.

Ako si strastveni trkač, ovaj volan nije za tebe. Volan sa direktnim pogonom su danas najpopularnija vrsta volan, ali oni dolaze po velikoj ceni.

 

Zemljani put: 6/10

Sa većinom zemljanih tragova na putu koji sadrže i asfalt i prljavštinu u iRacingu, volan je zaista stavljen na probu.

Prljave drumske trke sadrže mnogo lutanja i pokušaja da se auto -- ili kamion -- okrenu. Imati ručnu kočnicu može biti veoma korisno ako ste prljavi trkač na putu. Iako Logitech ne nudi eksternu ručnu kočnicu, možete je kupiti online.

 

 

U Lucas Oil Pro 4 off-road kamionu koji sam vozio, nisam mogao da okrenem brze krugove, ali sam uspeo da osetim kako je volan izveo. Na prljavim delovima, nisam primetio taj grozni zvuk unutar motora kao na prljavim ovalama. To je verovatno zbog činjenice da kamioni van puta imaju mnogo mekše ogibljenje od prljavih uličnih deonica koje sam vozio u Limalandu.

Još jedna sličnost koju sam našao između tragova zemljanog puta i ovala prljavštine bila je potreba za direktnim pogonom. Naročito kroz skokove, točak sa direktnim pogonom bi bio neverovatno koristan i pružio vozaču bolji osećaj u automobilu.

Slično kao u asfaltu na drumskim trkama, svetla na vrhu točka strašno pomažu. Sa toliko usporenih uglova, pitanje da li bi trebalo da se spuštate ili ne nastaje pregršt puta u svakom krugu. Ponekad, spuštanje može pomoći da se auto okrene. Koristeći RPM svetla na volanu kao vodič, mogao sam da znam da li sam uspeo da se spustim u ćošak bez preteranog obrtanja motora, što je bilo ključno u poboljšanju vremena mog kruga.

Posle 20 krugova oko staze, lako sam mogao da kažem zašto ovaj vid trkanja ima najmanju količinu trkača. Da biste bili konkurentni, potrebni su vam dodaci (kao ručna kočnica). Kada smo već kod toga, ovaj točak je pružio odličan osećaj staze, ali još uvek ima dosta prostora za napredak.

Ovaj volan možete kupiti u našim radnjama, ili poručiti preko sldedećeg linka.

https://www.ctshop.rs/logitech-g29-driving-force-941-000112-volan.html