PLAYSTATION SONY 5

PS5 je pravi generacijski skok, koji nudi neverovatno brzo vreme učitavanja i inovativni novi kontroler koji može da promeni osećaj igara.

| 09. decembar 2022, 14:34 |Izvor: toms guide

PS5 recenzija: Budućnost igranja je tu

PS5 je ogroman generacijski skok u odnosu na PS4

 

PS5 je pravi generacijski skok, koji nudi neverovatno brzo vreme učitavanja i inovativni novi kontroler koji može da promeni osećaj igara.

Prednosti

  • +

Neverovatno brz SSD

  • +

Divlje inventivni DualSense kontroler

  • +

Gorgeous 4K vizuelni elementi

  • +

       čist interfejs

  • +

Impresivna kompatibilnost unazad

Mane

  • -

Masivan, nepoželjni dizajn

  • -

Kontrolor je možda prevelik za neke

  • -

Malo must-have ekskluziva (za sada)

PS5 SPECIFIKACIJE


CPU: 3.5GHz, 8-core AMD Zen 2
GPU: 10.3 teraflop RDNA 2 GPU
RAM: 16GB GDDR6
Kapacitet: Custom 825GB SSD
Proširenje: NVMe M.2 SSD slot
Disc čitač: 4K Blu-ray player
Veličina: 15.4 x 10.2 x 4.1 inches
Težina: 9.9

PS5 se bliži svom dvogodišnjem rođendanu i dokazuje se popularnim kao i uvek. I to nije iznenađenje pošto se radi o fantastičnoj gejming mašini, koja nudi pravi generacijski skok u odnosu na PS4.

Ne samo da PS5 nudi 4K gejming, već ima ozbiljno naprednu konfiguraciju, brzi SSD i imerzivni 3D audio. Sve ovo i više kombinujte da biste imali konzolu koja je zaista opremljena za sledeću generaciju, ili sada aktuelnu generaciju, gejming. Postoji mala mana u tome što je konzola toliko velika sa deljivim dizajnom da se možda neće svideti svima. Ali ipak je to ubedljiva konzola za koju vredi naći mesto u kući.

 PS5 recenzija: Cena i gde kupiti

PS5 je lansiran 12. novembra 2020. u SAD, a došao je u UK i većinu drugih delova sveta 19. novembra. Standardni PS5, koji uključuje 4K-Blu-ray pogon, košta 799 dolara, dok PS5 Digital Edition ide za jeftinijih 599 dolara, dok varijanta sa igricama i džojstikom ide preko 1000 dolara.

Vredi napomenuti da je PS5 bilo izuzetno teško kupiti. Maloprodajne akcije su brzo ušlete i izašle.

PS5 recenzija: Dizajn

Raspravljalo se o tome do smrti, ali PS5 je zaista fenomenalan komad mašinerije. Sonyjeva 15,4 x 10,2 x 4,1-inčna konzola patuljak je skoro svaki gejming sistem koji je izašao u protekloj deceniji, uključujući PS4 Slim i PS4 Pro. Takođe je daleko veći od svog novog rivala sledećeg gena u Xbox Seriji X, i čini da Xbox Series S izgleda kao dečija igra.

Ta masivna šasija omogućava PS5 da ispumpa neke ozbiljne performanse, a da pri tom ostane uglavnom kul i tiha (o čemu ćemo kasnije više pričati), ali bi veća veličina novog PlayStationa mogla da bude problem za one sa malim prostorima za zabavu.

Ukoliko ne planirate da svoj PS5 stavljate na pod, verovatno će vam biti potreban namenski mali sto ako planirate da ga stojite vertikalno. Kao takav, želećete da izmerite raspoloživi prostor pre nego što postavite PS5 kod kuće.

Kada smo već kod orijentacije, PS5 uključuje odvojivi štand koji vam omogućava da masivnu konzolu pozicionirate vertikalno ili horizontalno. Postođe se šrafi na dno konzole u vertikalnom režimu (PS5 uključuje šraf, ali nema alata za zajebanje), i hvata se za oblast zadnjeg porta PS5 u horizontalnom režimu.

Bilo bi lepo kada bi PS5 uključio alat za odvrtanje baze, ali sam se dovoljno lako ikada koristio novčić da ga pričvrstim i uklonim. Sistem se bezbedno ustukne u vertikalnom režimu sa prikačenom bazom, ali sam smatrao da je baza daleko finija u horizontalnom položaju. Trebalo mi je nekoliko pokušaja pre nego što sam mogao da ga privuиem da se bezbedno postavi u bazu. Na kraju sam dobio PS5 da mirno sedi horizontalno u mom centru za zabavu, ali činjenica da je konzola skliznula sa podloge prilično lako ukoliko nije pozicionirana baš kako treba daje mi malo pauze.

Ipak, verovatno ću držati PS5 u horizontalnoj orijentaciji većinu svog vremena sa njim, jednostavno zato što sam zabrinuta da slučajno ne prevrnem nenormalno visoku šasiju dok ona sedi na mom stolu 

PS5-ova zapanjujuća, futuristička estetika je predmet mnogo debate još od kada je otkrivena, i još uvek imam pomešana osećanja u vezi toga. Smatram da konzola izgleda kao neprimetan, preveliki kablovski modem kada stoji vertikalno, zbog svojih šiljatih belih bočnih panela i asimetrične mase koju dodaje Blu-ray pogon.

Ali donekle mi se zasviđao kako izgleda sedeći horizontalno ispod televizora, gde njegove obline i ivice izgleda više sijaju (čak i ako izgleda kao minijaturni Barclays Centar). Sviđaju mi se i atraktivna LED statusna svetla sa svake strane enterijera, koja su i klizavija i izraženija od statusne svetlosti na PS4. A male, skrivene ikone PlayStation kontrolera unutar unutrašnjih panela su odličan dodatni dodir. Volite ga ili mrzite, PS5 je sistem krcat pažnjom na detalje, i izgleda za razliku od bilo koje konzole koju smo već videli.

PS5 pregled: Portovi i ekspanzija

PS5 ima prilično standardan niz portova, sa nekim dobrodošlim modernim pogodnostima. Unapred dobijate Hi-Speed USB Type-A port, kao i USB Type-C SuperSpeed port. Lepo je videti da konzola konačno ima USB-C konekciji iz kutije, posebno za povezivanje savremenog pribora i skladišnih disk jedinica.

Pozadi ćete pronaći dva SuperSpeed USB-A porta, Ethernet konektor, HDMI 2.1 port i AC adapter. (Pogledajte najbolje gejming televizore za preporuke televizora sa HDMI 2.1.) PS5 se otarasio PS4-ovog optičkog audio porta, koji je možda bedak za ljude sa vrhunskim audio uređajima sa optičkim vezama. Međutim, neke kompanije već nude optičko-HDMI razdelnike, kao što je Astro sa svojim Astro A20 slušalicama. Ako želite da se proširite na PS5 ugrađenih 825GB SSD skladišta, tu je PCle 4.0 M.2 konektor za proširenje kojem možete pristupiti otvaranjem konzole. Imajte na kraju da nisu podržani svi SSD-ovi, biće vam potreban onaj koji pogađa Sony-jev prilično stroge zahteve
(otvara se na novoj kartici), kao što su Western Digital SN850, Samsung 980 Pro ili predstojeći Sony-jev Nextorage M.2 NVMe SSD.

Prilikom lansiranja, konektor za proširenje je bio zaključan, ali ga je otključala najnovija softverska ispravka PS5 koja omogućava  korisnicima da dodaju dodatni SSD za više prostora za skladištenje.  Sami smo testirali proces dok je funkcija još bila u beta verziji, i uživali u odličnim rezultatima.

Slot za SSD proširenje konzole daje PS5 još jednu strelicu u svom drhtanju u odnosu na Xbox Series X. Dodavanje dodatnog internog skladišta u Microsoftovu konzolu zahteva kupovinu skupe vlasničke SSD kartice, dok Vam Sonyjevo SSD rešenje za proširenje omogućava da izaberete između različitih modela trećih strana koji se kreću u ceni.  PS5 takođe radi sa standardnim spoljnim čvrstim diskovima, ali samo za prenošenje digitalnih PS4 igara ili čuvanje datoteka.

PS5 recenzija: Interfejs

PS5 interfejs je čista, atraktivna i nezgodna evolucija PS4 softvera. Uskakanje u igre i kretanje kroz menije se oseća trenutno, do tačke kada se PS4 meni sada oseća tromo i pretrpano poređenjem. I dok postoje neke funkcije koje bih voleo da vidim dodate u PS5 interfejs, to uvodi neke uzbudljive nove načine da još brže dođete do onoga što igrate. Ipak, postoji mnoštvo PS5 skrivenih karakteristika koje morate da isprobate.

Početni ekran će izgledati poznato vlasnicima PS4, sa horizontalnim redom pločica koji prikazuje vaše najnovije igre. Kada istaknete igru, umetnost tog naslova će preuzeti ceo početni ekran dok njena muzika bude svirala u pozadini, što je uredan estetski dodir. Postoji zgodna kartica "Istraži" koja prikazuje vesti i ispravke, kao i kartica "Biblioteka igara" koja mi je omogućila da momentalno počnem da preuzimam svoju kolekciju PS4 naslova. Slično kao na PS4, PS5 vam omogućava da snimate video zapise i snimke ekrana, ili da strimujete na YouTube ili Twitch brzim dodirom dugmeta Create.

Sviđa mi se što PS5 softver izgleda čisto sveukupno, ali bih voleo da postoji opcija za organizovanje vaših igara u foldere, kao što postoji na PS4. I dok je kul videti da se pozadina prilagođava bilo kojoj igri koju ste istakli, čudi me da ne postoji opcija da se umesto toga postave prilagođeni posteri. (Barem postoji jednostavan trik da vašem PS5 date retro izgled koji logo pretvara u ikonični crveni, žuti, zeleni i plavi logo koji se može naći na ranijim verzijama konzole.)

Dugogodišnji korisnici PS4-a moraće da prodrmaju neku mišićnu memoriju, pošto tap na dugme PlayStation sada donosi kontrolni centar koji vam omogućava da zamenite aplikacije, pregledate prijatelje, proverite obaveštenja, nadgledate trajanje baterije kontrolera i još mnogo toga sa dna ekrana.

Još bolje, kontrolni centar možete prilagoditi tako da ima brz pristup funkcijama kao što su mrežne postavke, opcije pristupačnosti i kontrole emitovanja. To je veliko poboljšanje u odnosu na brzi meni PS4, koji je zauzeo daleko veći deo ekrana i nije bio tako snappy ili prilagodljiv.

Snappy i čist softver je odličan, ali PS5 interfejs zaista oživi kada počnete da igrate igru. Tapkanje na dugme PlayStation tokom igranja PS5 igre donosi meni "Aktivnosti", koji prikazuje informacije kao što su trenutni napredak vaše misije, skup trofeja na koje možete da krenete ili lista aktivnosti u igri u koje možete odmah da uskočite.

Na primer, uspeo sam da zaronim u seriju sporednih misija i izazova upravo iz menija "Aktivnosti" u Spajdermenu: Majls Morales, a da zapravo ne moram da ih pronalazim u igri, štedeći mi vreme koje bih inače morao da provedem ljuljajući se po Menhetnu. Meniju "Aktivnosti" možete pristupiti i upravo iz biblioteke igara pre nego što uopšte pokrenete igru, što znači da sam uspeo da uskočim pravo na određeni nivo u Astro's Playroom bez potrebe da se bavim bilo kakvim menijima.

Kao neko ko nema uvek tonu slobodnog vremena, sposobnost da skoči na određeni deo igre na nivou sistema nije samo cenjena — već je i potpuno revolucionarna. Iako nekima to može izgledati kao manji ustupak, meni "Aktivnosti" bi na kraju mogao da promeni način na koji igramo igre, i zaista sam nestrpljiv da vidim kako će programeri to iskoristiti u narednim godinama.

Moja najveća žalba sa PS5 na softverskom nivou je da, za razliku od Xbox Serije X i S, Čini se da Sonyjeva konzola ne može da obustavi više naslova odjednom. Dok vam Funkcija Quick Resume Xbox-a omogućava da neprimetno skačete između pola tuceta igara dok nastavljate tamo gde ste stali u svakoj od njih, PS5 zahteva da svaku igru pokrenete od nule.

Ono što je još frustrirajuće je to što vas konzola ne upozorava kada će se vaša postojeća igra zatvoriti u korist nove, što bi moglo dovesti do toga da izgubite nesačuvan napredak. I dok je vreme učitavanja PS5 toliko brzo da nedostatak Quick Resume-a nije ogroman problem, nezgodno je što Sonyjeva konzola nema odgovor na jednu od najpogodnijih funkcija Serije X.

Od februara 2022. godine korisnici mogu da isprobaju novi PS5 beta softver, koji bi trebalo da poboljša funkcije ćaskanja, navigacije i glasovne komande.

PS5 pregled: DualSense kontroler

PS5 DualSense kontroler je možda najsurovija stvar kod Sony-jeva nove konzole. Haptične povratne informacije, adaptivni okidači i ugrađeni zvučnik rade zajedno briljantno, stvarajući nivo taktilnog uranjanja koji jednostavno nikada ranije nisam iskusio dok sam igrao igru.

DualSense posebno sija u Astro's Playroomu, besplatnom, unapred instaliranom naslovu izgrađenom specijalno da prikaže šta Sonyjev novi kontroler može da uradi. U ovom šarenom 3D platformeru možete osetiti i čuti suptilan uticaj zrna peska dok hodate kroz oluju, ili doživeti glatki osećaj klizanja prilikom klizanja preko leda, čisto da nagnemo nekoliko primera. Sve od vučenja na konopcu do klisanja u džetpaku generiše izuzetno detaljan nivo povratne informacije sile. To je nešto što zaista treba da osetiš da bi poverovao.

Ako već razmišljate o PS5 DualSense vs DualShock 4 bici, novi kontroler izlazi na vrh samo za sheer inovacije.

Adaptivni okidači su posebno impresivni, jer mogu da postanu teži za reagovanje na osnovu onoga što se dešava u igri. Na primer, okidači su pružili mnogo veći otpor kada sam kontrolisala svoj lik u prolećno napunjenom kombinezonu, precizno replicirajući osećaj guranja nadole na oprugu i oslobađajući ga. Igre čak mogu da iskoriste ugrađeni mikrofon DualSense-a, pošto sam morao da duvam na upravljač da bih pomerio platformu leda u Astro's Playroomu.

Velika avantura takođe impresivno koristi Sonyjev kontroler, pošto sam mogao da osetim iznenadni osećaj otpora kada hodam kroz visoku travu zahvaljujući nekim stabilnim haptičnim šarama. Osetio sam vibracije kako se kreću kroz određene delove kontrolera tokom sečenja, i uživao sam u mekim česmama koje su pratile Sackboya kako mlatara nogama dok pluta u vazduhu. I u borbi Boga zasnovanoj na maču, osetio sam okidače napete da dodam dodatnu težinu osećaju sečenja neprijatelja teških napada.

Kada sam igrao Spajdermena: Majls Morales, osećao sam se suptilno, ali izuzetno iznijansirano, vibracije tokom rezova, jer bi se kontrolor savršeno poklopio sa klinkerima naočara ili dalekim gaženjem Rhinoovih stopala sa taktilnim povratnim informacijama. Takođe sam cenio blagi osećaj otpora kada sam koristio okidače za ljuljanje veba kroz Menhetn, kao i meko zujanje elektriciteta koje se igralo van zvučnika svaki put kada sam naplaćivao Majlsove napade venoma.

Sonyjev novi kontroler pakuje ugrađeni mikrofon, koji vam omogućava da ćaskate sa prijateljima kada nemate pri ruci slušalice za igrice. I totalno radi u škripcu. Imao sam ceo glasovni razgovor sa mojim kolegom Marshallom koji je takođe bio na svom DualSenseu, i bili smo u mogućnosti da čujemo jedno drugo sasvim dobro preko kontrolorovog ugrađenog zvučnika. I dalje ćete verovatno želeti da koristite namenske slušalice da biste čuli svoju igru i zvuk ćaskanja tokom takmičarskog Call of Duty meča, ali činjenica da možete da razgovarate sa prijateljima na PS5 bez potrebe za slušalicama je odličan detalj.

DualSense već pokazuje neki neverovatan potencijal, ali je dobar koliko i igre koje ga iskorišćavaju. Dok igre kao što su Astro's Playroom, Spider-Man, Godfall i Sackboy rade neke uzbudljive stvari sa Sony-jevim gamepad-om, zanima me koliko programera u potpunosti prisluškuje jedinstvene karakteristike DualSense-a dok se više PS5 igara pojavljuje.

Izvan svojih naprednih haptika, DualSense je prilično dobro kao standardni kontrolor. Znatno je veći od DualShock 4 gamepada, sa velikim osećajem i dizajnom koji izgleda kao da uzima stranicu iz Xbox bežičnog kontrolera u smislu ergonomije. Dok je DualSenseov mesniji stisak zadovoljavajući za držanje, voleo bih da je samo malo kompaktniji, i našao sam da mi ruke postaju skučene kada igram intenzivnije akcione igre kao što su Godfall i Devil May Cry 5.

Dobra vest je da se Dugmad i okidači DualSense-a osećaju odlično tokom svakodnevnog gejmplaya. Nisam imao problema sa obavljanje uobičajenih Mortal Kombat 11 kombinacija zahvaljujući glatkoj D-podlozi kontrolera i dugmadima za lice. Palčevi i okidači su bili odgovorni i tačni kada sam ubio Pobunjenike u Battlefront-u II. Tabla osetljiva na dodir je ovog puta mnogo veća, i sviđa mi se što se ugrađena svetlosna traka obmotava oko centra umesto da bude sakrivena na vrhu, kao na DualShock 4.

PS5 pregled: Vreme performansi i opterećenja

Sa moćnim 8-core AMD Zen 2 procesorom, 10.3 teraflops grafičkom snagom i smešno brzim custom SSD-om, PS5 obećava neke od najboljih performansi koje će ikada izaći iz konzole za igre. I dok sam odigrao samo pregršt naslova koji su dizajnirani da iskoriste snagu PS5- a, već sam impresioniran onim što Sony-jeva konzola može da ispumpa u smislu vernosti, framerate i, što je najvažnije, brzine učitavanja.

Ovo ne bi trebalo da bude šok, ali igre izgledaju fantastično radeći na Sonyjevoj novoj konzoli. Majls Morales je više ličio na vrhunsku PC igru nego na PlayStation titulu, dok sam blejao u predivne crvene i ljubičaste Spajdermena i njegove neprijatelje koji su iskakali sa ekrana u 4K. Zahvaljujući podršci konzole za praćenje zraka, neboderi na Menhetnu su se realno odrazili jedni na druge, kao i niz životnih barica na prometnom Tajms skveru.

PS5 verzija Majlsa Moralesa ima poseban Režim performansi, koji isključuje efekte kao što je ray tracing i koristi upscaled 4K u korist višeg frejmerata. Kada sam prešao na ovaj mod i zakopčao grad po svilenkastih 60 frejmova u sekundi dok sam još uživao u prelepim vizuelnim prikazima, osećao sam se kao da doživljavam nešto što jednostavno ne može da se uradi na konzolama prethodnog gena. To je izuzetno teško učinilo povratak na PS4 verziju Majlsa Moralesa, koji je često čučao ispod 30 frejmova u sekundi.

Ovo iskustvo će se verovatno poboljšati u budućnosti, a Sony je potvrdio da će promenljiva podrška za učestalost osvežavanja (VRR) pogoditi PS5 negde 2022.

Ali dok su ray-traced vizuelni i 60 fps režimi performansi odlični, PS5-ovi munjevito brzi SSD zaista čine da se Sonyjeva konzola oseća sledećim genom. Kada pokrenete igru kao što je Spajdermen: Majls Morales, postoji skoro nula padova između izbora titule sa kućnog ekrana i toga što ste na ulici, prebijanja loših momaka. Isti proces je trajao oko 20 sekundi pre nego što sam mogao da počnem da igram PS4 verziju.

Astro's Playroom je jednako trenutni, kao što sam uspeo da skočim sa glavnog čvorišta igre na njegov mnoštvo živopisnih nivoa bez ijednog ekrana za učitavanje na vidiku. PS5-ovaj užareni SSD je takođe ono što vam omogućava da preskočite na određene delove igre preko menija "Aktivnosti", a predstojeći naslovi kao što su dimenzije-skakutanje Ratchet & Clank: Rift Apart look oni će uraditi neke zaista inventivne stvari sa njim. Moraćemo da vidimo kako više naslova koristi SSD, ali već se osećamo kao jedan od najvećih skokova napred u igranju konzola u poslednje vreme.  

PS5 vs PS4 vreme učitavanja

Ćelija zaglavlja - kolona 0

PS5

PS4 (model 2013)

Vreme pokretanja sistema

22 sekunde

30 sekundi

Spajdermen: Majls Morales (startap)

12 sekundi

12 sekundi

Spider-Man: Miles Morales (menu to gameplay)

2 sekunde

20 sekundi

The Last of Us 2 (startup)

15 sekundi

33 sekunde

The Last of Us 2 (menu to gameplay)

1 minut

1 minut, 28 sekundi

Mortal Kombat 11 (startup)

8 sekundi

11 sekundi

Mortal Kombat 11 (menu to gameplay)

10 sekundi

18 sekundi

Star Wars Battlefront II (startup)

33 sekunde

1 minut, 5 sekundi

 

Kada je reč o opterećenju vremena za PS4 igre, video sam najdramatičniji dobitak kada sam igrao Poslednji deo II. Priznata akciono-avanturistička igra Nestašnog Psa počela je više nego dvostruko brže na PS5 nego na PS4, a trebalo mu je skoro 30 sekundi manje da uđe u plej-of susret iz glavnog menija. Primetio sam slično značajna poboljšanja za Star Wars Battlefront II, kojima je trebalo oko 33 sekunde da se pokrene na PS5, u poređenju sa preko minut na PS4.

Razlike u vremenima opterećenja su bile manje jasne kada sam testirao titule kao što su God of War i Mortal Kombat 11, ali svaka igra koju sam testirao je najbrže učitana na PS5.

PS5 recenzija: Kompatibilnost unazad

PS5 radi sa skoro svim PS4 igrama, što je ogroman iskorak u odnosu na Sonyjev potpuni nedostatak kompatibilnosti sa zaostalim rezultatima prošle generacije. Testirao sam blizu desetak PS4 igara na PS5, uključujući II poslednji deo, God of War, Mortal Kombat 11, Tetris Effect i Resident Evil 2, i skoro svi su se učitali brže i trčali bolje nego na mom lansiranju PS4. I digitalne i disk-bazirane PS4 igre su radile bez problema na mom PS5, a moji fizički filmovi su sasvim dobro funkcionisali na 4K Blu-ray pogonu sistema.

PS5 vam omogućava da iskoristite prednosti svih PS4 Pro poboljšanja koje igra nudi, tako da igre koje imaju veću rezoluciju ili režime brzina okvira imaju najviše koristi od Sonyjevog novog konzole. Kao neko ko dolazi sa lansiranja PS4, mogućnost da konačno uživate u modu visoke stope God of War ili da igrate Tetris Effect u 4K osećala se skoro vrednom cene prijema sama (pomenuto vreme opterećenja svakako ne škodi, takođe).

PS5 je dizajniran da radi sa većinom prvoligaša i zvanično licenciranim PS4 dodacima, a ja nisam imao problema da dovedem svoju postojeću opremu poslednjeg gena. Uparivanje mog DualShock 4 sa PS5 je bilo jednostavno kao priključivanje preko USB kabla, a moje postojeće slušalice su sasvim dobro funkcionisale sa DualSense-ovim audio konektorom od 3,5 mm.

Trećeligaši žičani kontrolori, kao što su moj Hori Fightpad i Victrix Pro FS Fight Stick, takođe su savršeno radili dok sam pire dugmad u Mortal Kombatu. Samo imajte na umu da DualShock 4 radi samo sa unazad kompatibilnim PS4 igrama, tako da nećete moći da ga koristite samo za titule samo za PS5.

U skorije vreme, nova patentna aplikacija koju su podneli PlayStation dizajneri nagoveštava da će PS5 jednog dana moći da pokrene PS1, PS2 i PS3 igre — što vam daje još više razloga da pokupite PS5.

PS5 recenzija: Lineup igara

PS5-ovo lansiranje je solidno počelo. Velika marquee launch igra konzole je Spider-Man: Miles Morales, božanstven i zabavan nastavak Marvelovog Spajdermena iz 2018. godine upotpunjen ray-trace grafikom i opcionim režimom performansi od 60 fps.

Big Adventure je jednostavan, ali šarmantan 3D platformer sa puno prilagođavanja karaktera, ali Astro's Playroom, besplatna igra za pakovanje koja pokazuje DualSense kontroler, možda je još bolja. Ne od 2007. godine Nintendo Wii ima lansiranu konzolu sa zapaženom igrom uključenom van kapije, a Sonyjev novi platformer je opseda zabavnim kolekcionarima i uskršnjim jajima za ljubitelje Hardcore PlayStationa.

Ako je zrela akcija više tvoja stvar, Godfall je zabavna i lepa akcija-RPG koja se oseća kao brak težine borbe Boga rata 2018 i dubokog plena sistema Sudbine. Želite li nešto elegantnije? Devil May Cry 5 Special Edition je unapređena verzija zvezdanog slash-em-up-a 2019 upotpunjena i ray-tracingom i 120 fps režima performansi.

Jedna od najvećih pravih lansirne ekskluziva PS5 je Demon's Souls, vizuelno zadivljujući remake voljene akcije/RPG istog imena iz 2009. Upravo smo počeli da isprobavamo Bluepoint-ovo novo mesto na kultnom favoritu, zato ostanite uz nas za više utisaka.

Problem je što ti ne treba PS5 da bi igrao mnoge od ovih utakmica. Spajdermen: Majls Morales i Sakboj: Velika avantura dostupna je i na PS4, kao i mnoge velike igre treće strane koje su stigle na lansiranje.

Među njima su Assassin's Creed Valhalla, Mortal Kombat 11 Ultimate, The Pathless, Dirt 5 i NBA 2K21. Sve ove igre će biti dostupne na PS4, ali će vam biti potreban PS5 da biste uživali u funkcijama kao što su true 4K gameplay i 60 fps opcija za brzinu okvira. Takođe vredi napomenuti da je Fortnite bio PS5 optimizovan pri lansiranju, a naslovi kao što su Madden NFL 21 i Watch Dogs Legion će ponuditi besplatne PS5 nadogradnje za ljude koji poseduju PS4 verzije.

Gledajući napred, možete očekivati da će velike PS5 ekskluzivitete kao što su Ratchet & Clank: Rift Apart, God of War Ragnarok i Horizon Forbidden West (od kojih će ovo drugo imati PS4 verziju) početi da udaraju 2021. i šire.

Iako vam ps5 nije nužno potreban da biste igrali neke od najvećih novih igara i od Sony-ja i od trećih lica, uživaćete u mnogo boljim verzijama njih na novom sistemu. I ne zaboravite da će većina vaše PS4 biblioteke poći sa vama – upotpunjena velikim vizuelnim i performansama za odabrane naslove.

PS5 recenzija: Aplikacije

PS5 ima pristup skoro svakoj aplikaciji za zabavu koja će vam biti potrebna, uključujući Disney Plus, Netflix, YouTube, Prime Video i, novi u PlayStation ekosistemu, Apple TV Plus. Sve ove aplikacije su radile identično svojim PS4 kolegama na mom testiranju, što i nije loša stvar.

Svaka aplikacija koju sam testirao učitana je brzo i pouzdano strimovana, bilo da sam bingovao Čepelovu emisiju na Netfliksu ili sustizao rvačke vesti na Jutjubu. Međutim, što je još važnije, PS5 aplikacijama za protok je lakše pristupiti nego ranije zahvaljujući zgodnoj kartici Media koja je samo dugme koje pritiska na početnom ekranu. To je lepa nadogradnja sa PS4, koji je zakopao sve svoje aplikacije za protok u sporo učitavanje TV & Video menija.

PS5 recenzija: Toplota i buka

Zahvaljujući svom masivnom unutrašnjem ventilatoru i velikim ventilima duž unutrašnjosti šasije, PS5 je ostao hladan i uglavnom tih tokom mog boravka sa njim. Retko sam primećivao bilo kakvu buku koja izlazi iz konzole, čak i dok sam satima istraživao Astro's Playroom ili traćio prevarante u Spajdermenu. Primetio sam neke retke trenutke buke kada sam vodio Star Wars Battlefront II, i mogao sam da čujem diskove kako se okreću prilično glasno kada sam prvi put stavio Blu-rayove u mašinu. Ali u poređenju sa zvukovima nalik džet-motoru koji izlaze iz mog PS4 prilikom jednostavnog skidanja igre, PS5 je blaženo tih.

PS5 recenzija: 3D audio

PA5's Tempest Engine mu omogućava da isporuči 3D zvuk za podržane igre, omogućavajući vam da čujete zvukove igara sa većom smernošću nego što standardni stereo može da ponudi. PS5-ovaj 3D audio je dizajniran da radi sa većinom postojećih slušalica i slušalica, mada je Sonyjev novi Pulse 3D Wireless Slušalice optimizovan za tehnologiju. Do sada smo testirali 3D audio na Astro A20 slušalicama, i dok su efekti uglavnom bili suptilni, oni pokazuju mnogo obećanja.

Audio trikovi PS5 su bili najizraženiji u Astro's Playroomu, pošto sam mogao da čujem kišu koja jasno dolazi odozgo, i mogao sam da odredim zvuk tornada koji se vrti između mojih levih i desnih ušiju dok je snimao moj lik nagore. Takođe je bilo lako odabrati odakle automobili, avioni i neprijatelji dolaze kada se ljuljaju u Spajdermenu: Majls Morales, ali nisam primetio ogromnu razliku između toga kada je efekat bio na ili isključen.

Kao i mnoge funkcije PS5, na kraju će biti na programerima da na najbolji način koriste 3D audio tehnologiju konzole. Željni smo da probamo još igara sa 3D audio podrškom, kao i da se dokopamo Pulse 3D slušalica za kompletan doživljaj.

Pregled PS5: Presuda

PS5 je pravi skok napred za igranje konzola, nudeći predivne 4K performanse, zapanjujuće brzo vreme učitavanja i istinski kontroler koji menja igru i koji igranje igara čini imerzivnijim i taktilnijim nego ikada. Igra skoro sve PS4 igre, i, u mnogim slučajevima, omogućava im da trče i učitavaju se bolje nego ikada pre.

Međutim, postoji nekoliko razloga da sačekate pre nego što pritisnete to dugme za kupovinu – ako uopšte možete da pronađete Sonyjevu novu konzolu, to je tako. Lansijska postava PS5 sadrži vrlo malo must-have ekskluziva, jer vlasnici PS4 još uvek mogu da uživaju u velikim izdanjima kao što su Spajdermen: Majls Morales i Assassin's Creed Valhalla. Ogromna veličina konzole takođe može biti briga za one sa ograničenim prostorom, a sam DualSense kontroler bi mogao da bude malo veliki za ljude sa manjim rukama.

Kao i kod većine lansiranja konzola, PS5 će vremenom biti sve bolji samo sa novim ekskluzivnim igrama i funkcijama za one koji se odluče da čekaju. Ali ako sada uspete da pokupite PS5, znajte da ćete biti počašćeni pravim iskustvom sledećeg gena upotpunjen prelepom grafikom i skoro nultim trenjem između vas i igara koje želite da igrate.